Orlando - Vertrek

11 augustus 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Afgelopen maandag was het dan zover. We vertrekken naar Florida!

Om 02:45 uur ging onze wekker. Na ons opgefrist te hebben vertrokken we richting Waddinxveen waar de familie van Melissa ons naar Schiphol zou brengen. Mooi op tijd, 2,5 uur van te voren, waren we er. Na ons digitaal via een check-in apparaat te hebben ingechecked konden we door voor het afgeven van onze bagage. Ook dit ging wat anders dan we gewend waren. We konden onze koffers in een grote bak zetten die het gewicht woog, waarna we zelf het label aan het handvat moesten plakken. Hierna sloot de bak automatisch en rolde de koffer een lopende band op. Hier waren dus helemaal geen mensen meer voor nodig van de luchtvaartmaatschappij zelf.

Om 08:00 uur zou het vliegtuig van Delta Airlines (Boeing 777-200) ons eerst naar Detroit brengen, waar we overstappen naar een Boeing 737 die ons naar Orlando zou brengen. Met een lichte vertraging van 30 minuten vertrokken we naar Detroit. Eenmaal daar aangekomen was het vies, grauw en regenachtig weer. Gelukkig zouden wij nog doorvliegen richting de zon  []

Niet veel later konden we het vliegtuig in die ons naar Orlando zou brengen. Helaas hebben we hier nog een uur in gezeten voordat deze vertrok. Vanwege het slechte weer was het niet meer mogelijk om veilig te vertrekken waardoor de luchthaven had besloten alles stil te leggen.

Toen we eenmaal de ‘go’ hadden gekregen, ervaarden we een behoorlijke turbulente start van de trip. Eenmaal op hoogte werd het gelukkig rustiger.

Na 2,5 uur waren we dan eindelijk in Florida. Blauwe lucht met bewolking kregen we ervoor terug. Eenmaal uitgestapt waren we snel bij de douane. Hier stond een erg lange rij, maar ons werd gevraagd of we al eerder een ESTA verklaring hadden gehad. Dit is een soort van visum die je vanuit Nederland online moet aanvragen om Amerika te mogen betreden. We antwoordden dat dit de tweede keer was (vorige keer was Las Vegas). Opeens werden we gestuurd naar de rij waar normaal alleen de Amerikanen zelf moesten inchecken. Ook daar stonden elektronische apparaten waar we onze paspoorten in konden scannen. Enkele minuten later stonden we al bij de baggage belt te wachten op onze koffers. Deze kwamen ook snel waardoor we onze weg vervolgden naar de kelder van de luchthaven. Hier waren alle autoverhuurbedrijven gevestigd.

Het was even lopen naar de Alamo counter (is een erg grote hal namelijk). Nadat we de voucher en het reserveringnummer hadden afgegeven, begon de medewerker zijn best te doen om ons een duurdere klasse auto aan te smeren… Want tja… De economy klasse was wel erg klein voor ons. Helaas (voor hem) trapten we daar niet in. Eenmaal aangekomen in de parkeergarage vol met huurauto’s was het uitzoeken geblazen. Rijen vol met gave auto’s staan op je te wachten. Uiteindelijk is het een Ford Focus geworden. Maar dan een Amerikaans model. Die vind ik zelfs vet! Nu begon onze 20 minuten trip naar het hotel.

Inmiddels begon het te regenen. Maar ondanks dat was het erg benauwd buiten. De airco in de auto deed zijn werk goed. 11 jaar geleden moest je nog quarters in een bak gooien als je bij de tolweg was, nu is dit alles geautomatiseerd op kenteken. Stoppen hoeft dus niet meer en na de vakantie worden automatisch de kosten van de tolwegen afgeschreven via de creditcard. En ohhhh wat rijdt een automaat weer lekker!

Niet veel later kwamen we aan bij het hotel. Een vriendelijke man hielp ons en vroeg nog wat we in godsnaam 18 dagen hier kwamen doen. Amerikanen zijn het blijkbaar niet gewend dat je langer dan een week vakantie komt vieren. Ook in Las Vegas kregen we toen commentaar, haha. Ons kamernummer is 245 geworden. Een erg nette en ruime kamer… En dat voor 31 euro per nacht per kamer…. Inclusief ontbijt en Wifi.

Ondanks dat het in Nederland eigenlijk al 1 uur in de nacht was, hadden we honger. Dus toen de koffers leeg waren en de eerste douche erop zat, stapten we de auto in om Highway 192 af te rijden naar een IHOP. Voor 7,99 dollar had ik een vol bord met crispy chickenstrips en fries. Melissa had een tilapia filet, smashed potatoes en a salad voor 8,99 dollar. Samen met de grote glazen frisdrank was ons eerste diner 22 dollar… Oftewel 15 euro voor 2 personen!

Lekker voldaan reden we terug naar het hotel om niet lang daarna als een blok in slaap te vallen. Al denkend aan de volgende dag: Magic Kingdom!