Orlando - Magic Kingdom

12 augustus 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Onze eerste Disney dag! De wekker stond op 07.00 uur, zodat we om half 8 bij het ontbijt konden zijn en rond 8 uur weg konden rijden.

We hadden allebei goed geslapen en waren erg benieuwd wat het ontbijt precies in zou houden. Er was namelijk gezegd dat dit gewoon in een kamer was op de begane grond… Wat bleek nou, ze hebben hier een aantal tafeltjes neergezet en een keukentje in geplaatst zodat daar ontbeten kan worden. Erg groot is het dus niet, maar groot genoeg aangezien veel mensen ook met een dienblad komen en het eten meeneemt naar de kamer. Het ontbijt zelf is simpel maar lekker. Sinaasappels en bananen als fruit, cornflakes en havermout als granen, toast van bruin en witbrood met boter en jam en nog wat muffins in verschillende soorten. Dennis legt dus een goede bodem met cornflakes, een banaan en toast en ik met havermout (ze hebben hier een super lekkere ‘apple-cinnamon’ smaak!) en fruit.

Met onze buikjes vol gaan we dan toch echt richting Disney en ik vind het best een beetje spannend. Dit in de zin van dat ik erg enthousiast ben en super nieuwsgierig hoe alles is. Er is een strakblauwe lucht (dit in tegenstelling tot gisteren) en om half 9 rijden we het parkeerterrein op, na de 17 dollar parkeerkosten te hebben betaald. Een treintje staat ons al op te wachten, die ons vervolgens naar de monorail en boot brengt om bij Disney zelf te komen. De monorail kampte even met een technische storing, dus we nemen de boot en dit gaf meteen een mooi uitzicht op het kasteel. Wow, ik ben er gewoon echt! Emo-doos als ik ben, slik ik even een paar tranen weg (wie gaat er nou staan janken bij het zien van een kasteel) en na het korte boottochtje komen we bij de toegangspoort. Hier ervaren we voor het eerst de gave technologie van het pasje en de vingerafdruk. Je scant het pasje bij de paar met ‘Mickey oortjes’, dan leg je een vinger op de scanner en wordt alles groen. Dit is het teken dat het goed gegaan is en je naar binnen kunt. Super gaaf hoe dit allemaal werkt zeg!

Uiteraard wandelen we eerst door Main Street en maken we wat mooie foto’s van het kasteel km vervolgens richting ‘Peter Pan’ te lopen. Deze attractie heeft altijd een lange wachttijd en omdat het nu nog vroeg is, wilden we eens kijken of het nu nog meevalt. En dat blijkt zeker zo te zijn! Nog geen 15 minuten wachten en we waren aan de beurt, evenals ‘it’s a small world’ waar we meteen door konden lopen en ‘winnie the pooh’ waar het welgeteld 10 minuutjes wachten was. Dit was een leuk begin van de dag :D! Na nog wat attracties was het tijd voor een hapje. Eens even kijken wat er in Disney te halen valt… Genoeg zou je zeggen, maar dan iets wat ook nog een beetje te betalen is (onmogelijk inderdaad) en  niet meteen al te vet is. Mijn spastische darm zou het al zwaar krijgen deze vakantie, dus daar waar het kan een beetje vermijden ;). We kwamen uit bij een leuke gelegenheid waar we een heerlijke sandwich (met het welbekende driedubbele beleg) hebben gegeten en toen gingen we op naar de eerste van de drie fastpass attracties die gepland was voor vandaag. Space Mountain, Big Thunder Mountain en Splash Mountain (in die volgorde) waren de fastpass attracties die we deden en elke keer had je dan een uur waarbinnen je er moest zijn. Dit is mooi op elkaar afgestemd, zodat je het makkelijk haalt qua afstanden in het park. Als je dan bij de attracties aankomt, scan je je eigen pasje weer bij de paal met Mickey oortjes en wordt deze groen. Dit zijn aparte ingangen, naast die van de ‘gewone wachtrij’ en je krijgt dan dus ook veel boze gezichten van mensen die je allemaal langsloopt. Haha. Ook dit werkt allemaal super en bij alle drie deze attracties hebben we maximaal 5-10 minuten moeten wachten in plaats van de gewone minimale wachttijd van 40 minuten (Splash Mountain zelfs 70).

Ondanks het hoogseizoen hebben we niet heel lange wachttijden gehad en daarom dus ook vrijwel alle attracties de we wilden al kunnen doen! Alleen voor ‘The Seven Dwarfs’ moeten we nog een keer terug, want alle fastpasses zijn hier voor op en de wachttijd is meestal rond de 70 minuten. Dat wordt dus een keer een hoop geduld opbrengen en gaan staan ;). Toen was het bijna 20 uur en gaan we een hapje eten, om daarna een plekje te gaan zoeken voor ‘The Electrical Parade’, de kleine vuurwerkshow en de laatste vuurwerkshow als afsluiting van de dag. Dus na een lekkere salade voor mij en een cheeseburger voor Dennis, was het de lange straat aflopen om ergens tussen te proppen en te wachten tot het begon. Ik weet dat Parijs een verboden woord is nu ik hier ben, maar van de Disney daar had ik zulke mooie herinneringen aan The Electrical Parade en het was hier ook echt weer kippenvel! Wat is dat toch super mooi en indrukwekkend :D. Daarna de ontzettend gave vuurwerkshow rondom het kasteel en toen was het tijd, om met onze moeie voeten richting de auto te gaan. Uiteraard was het een chaos van mensen die allemaal tegelijk het park uitgaan, maar toch was het niet heel lang wachten op de boot terug naar de parkeerplekken. Ook het vinden van de auto en het uitrijden gingen vlot, waardoor we een kwartiertje later enorm moe terug waren in de kamer. Wat was dit een gave dag en dit was pas dag 1! Morgen de wekker weer vroeg en dan gaan we op naar Disney’s Epcot!