Orlando - Magic Kingdom en Hollywood Studio’s

23 augustus 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag was een mix dagje van twee parken, omdat er nog een aantal attracties waren die we niet hebben kunnen doen toen we er de eerste keer waren. Daarbij waren er voor vandaag nog een aantal fastpass attracties vrij die we konden kiezen.

We waren erg benieuwd naar de drukte vandaag, omdat het zaterdag is en we dan toch verwachtten dat het drukker dan doordeweeks zou zijn. Maar niets was minder waar… De wachttijden waren over de gehele dag minder lang dan de vorige keer dat we er waren. Waarschijnlijk scheelt het toch een hoop dat de kinderen uit de directe omgeving weer naar school zijn sinds een week en dan echt niet meteen weer een weekend weg gaan.

De dag begon vandaag met een wachtrij bij ‘The Seven Dwarfs Mine Train’, omdat we daar geen fastpass meer voor konden regelen. Dit omdat het een hele nieuwe attractie is en alles zelfs al voordat we vertrokken vanuit Nederland ‘uitverkocht’ was… Omdat we hem wel heel graag wilden doen, gingen we dus maar in de rij. Het bord zei dat het 50 minuten zou zijn (wat al weinig is in vergelijking tot eerdere dagen waarop we zelfs 95 hebben zien staan), maar uiteindelijk was het zelfs ‘maar’ 40 minuten wachten :D.

We zaten helemaal achterin het treintje, wat een erg lekker gevoel gaf met het over de heuvels trekken van het treintje ;). De baan zelf is niet heel bijzonder, maar het middenstuk waar je zogenaamd door de mijn van de dwergen rijdt is erg mooi en gaaf gedaan. En je hebt meteen de hele dag het deuntje ‘hé ho, hé ho’ in je hoofd.

Omdat we de vorige keer de luxe hadden van een rustige dag en er dus niets meer was wat we nu echt moesten doen in dit park, gingen we hierna naar Hollywood Studio’s. Lopend door Mainstreet terug naar de auto nog even afscheid genomen van het kasteel, want die zouden we niet meer zien deze vakantie. Bye Disney! I’m gonna miss you!

Na een ritje met het treintje en de monorail waren we bij de auto en een ritje van ongeveer 10 minuutjes later, stonden we bij de studio’s.

We waren er lekker op tijd en liepen op ons gemak het park in. We keken eerst even wanneer de show van Indiana Jones zou zijn, want deze hebben we vorige keer niet kunnen doen en wilden we wel zien. Wat bleek… Als we even de pas erin zouden zetten, konden we de show redden die over 4 minuten zou beginnen! Dus daar zaten we een paar tellen later ;). Een erg gave show met special effects!

Hierna gingen we lekker wat lunchen (ja ja, zelfs gezond met een appel erbij, haha) om daarna een kijkje te nemen bij ‘Rock ‘n’ Roller Coaster.

In dit park hadden we fastpasses voor ‘Star Tours’, ‘Toy Story’ en ‘Tower of Terror’ maar omdat we zo vroeg waren konden we nog wat andere attracties doen.

De wachttijden waren overal niet langer dan een half uur, dus we hebben de Rock ‘n’ Roller Coaster nog 2x gedaan, de Tower of Terror naast de fastpass ook nog een keer extra en omdat er tijd over was zijn we ook nog naar Idols geweest als publiek. Hier strijden 3 mensen per show voor een plek in de grote eindshow van de dag. Het publiek (wij dus) mag kiezen wie hun favoriet is. Als je uiteindelijk in de finale show wint krijg je een pas om mee te mogen doen met de echte Idols audities. Het schijnt zo te zijn dat er al 3 deelnemers in eerdere Idols jaren in de top 10 zijn gekomen, die waren gestart bij deze Disney Idols. Het was erg leuk om mee te maken.

De attractie waar we eigenlijk voor kwamen vandaag was Toy Story. Dit heeft namelijk vrijwel altijd een wachttijd van 60 minuten of meer en wij hadden voor vandaag dus een fastpass kunnen regelen. De recente wachttijd toen wij er kwamen was maar liefst 80 (!!) minuten en wij zaten er nu in na 3 minuten :D. En wat een grappige rit is dit zeg! Je zit met zijn tweeën naast elkaar in een karretje en hebt een soort schietapparaat (kanon achtig iets) voor je. Wanneer je aan een touwtje trekt komt er zogenaamd een ‘kogel’ uit en het is dan een soort wedstrijd tegen elkaar wie de meeste punten haalt. Je hebt een 3D bril op en gaat langs allerlei schermen waar dingen bewegen en langskomen met punten erop. Wanneer je dus zoiets ‘raakt’ krijg je dat aantal punten erbij. Ze hebben het echt super leuk verzonnen en het was ook echt een lange rit. Dus zeker die 3 minuten wachten waard!

Hierna hadden we even wat tijd over voordat de laatste fastpass in ging en we wisten niet goed wat we nog konden doen. Uiteindelijk heeft het weer dit voor ons bepaald. Vanuit het niets kwamen er donkere wolken over en daar vielen niet zomaar wat kleine druppels uit, maar echt een flinke bui waar wij dus doorheen renden! En niet alleen regen, maar ook onweer ONWIJS dichtbij! Dat was best even spannend en noodweer. We wilden daarom graag even een binnen activiteit, waarbij je niet buiten hoefde te wachten… Dus werd het gewoon nog een show van Idols die precies zou starten.
Een half uurtje later toen we uit de studio komen, was het alweer bijna droog en was de lucht weer blauw gekleurd. Tijd voor een ijsje dus! Haha. We hadden hele lekkere keuzes gezien bij een ijstent vlakbij de Tower of Terror, waar we toch daarna heen zouden gaan, dus dat was heel vervelend…

Een appel/kaneel coupe met vanille ijs, karamel saus en warme stukjes appel later zaten we in de laatste attractie voor vandaag en voor de Disney pretparken. Maandag doen we namelijk alleen nog een waterpark en dan zijn de pasjes niet meer geldig… Dus nog even volop genieten en daarna terug naar de auto!

Na een heerlijk diner en een rustige avond, lekker ons bedje in om morgen geen wekker te zetten en uit te slapen. We hebben dan een rust/zwembad dagje en Simon (vriend uit Amerika) komt over naar ons dus die gaan we ook eens verwelkomen in het warme Florida.