Orlando - Typhoon Lagoon

25 augustus 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

De laatste dagen van onze vakantie zijn aangebroken. We wilden wat meer relaxen deze dagen dus was het afgelopen maandag tijd om eens een waterpark te bezoeken. Na het bekijken van de attracties in de verschillende waterparken hadden we gekozen voor Typhoon Lagoon. Dit waterpark, wat tegenover Downtown Disney ligt, heeft namelijk de meeste glijbanen waar je in een bootje zit en zelfs een rollercoaster waterslide.

Omdat het park om 10:00 uur pas open ging konden we een beetje uitslapen. Eenmaal ontbeten en opgefrist reden we niet veel later al op de Irlo Memorial Bronson Hwy.

Eerst reden we langs een van de vele plekken waar je met korting kaartjes kan kopen. Melissa en ik hadden al de kaartjes, maar Simon nog niet. Ook kocht Simon gelijk een nieuwe zwembroek. Met 4 dollar besparing op het toegangskaartje op zak kwamen we niet veel later aan bij het park.

In tegenstelling tot de 17 dollar parkeerkosten bij de Disney attractieparken, kan je bij de waterparken nog gratis parkeren.

Eenmaal binnen was een plekje zoeken om tussendoor ook lekker te zonnen. Omdat we wat later bij het park aan kwamen, waren de meeste ligbedden al bezet. Er waren nog wel genoeg zit stoeltjes beschikbaar. Na eenmaal ons plekje gevonden te hebben en de dure spullen in een kluisje te hebben gestopt was het tijd om alles te verkennen.

En oh wat was het weer een lekker warme dag. Zo liepen we langs een kraampje waar je voor 10 Dollar een souvenirs beker kon kopen. Deze kan je dan gedurende de hele dag onbeperkt vullen bij de vele refill stations in het park. Dat was dus een koopje met deze temperaturen, want een gemiddeld flesje kost je ook rond de 3 Dollar.  Dus dat zouden we er zeker uithalen.

Het park zelf heeft ook een enorme watergolf die elke paar minuten gecreëerd wordt. De golf was meer dan 2 meter hoog en zorgde voor de nodige gillende mensen zodra je het geluid hoorde dat deze eraan kwam.

De wachttijden voor de waterattracties waren rond de 10 minuten. En wat waren deze leuk! Helemaal degene waarbij je als het ware in een achtbaan zit. Je zat eigenlijk in een snelle wildwaterbaan. Je bootje werd namelijk ook weer naar boven geduwd door krachtige waterstralen. Je had 3 banen, waarbij je bij 1 baan met een 3-persoonsbootje erin kon. Echt zo vet!!!

Tussendoor hadden we inmiddels ook de zit stoeltjes ingewisseld voor 3 ligbedden en zijn we deze dag tot het einde gebleven. Tussendoor lekker wat eten, wat zwemmen en heerlijk genieten van de zon. Dit was ook weer een geslaagde dag!