Orlando - Universal Studio’s

19 augustus 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Na Seaworld was het dinsdag tijd om Universal Studio’s te bezoeken. In 2003 was dit samen met Island of Adventure toch wel mijn favoriete attractiepark.

Universal Studio’s en Island of Adventure liggen naast elkaar en behoren tot het Universal Resort Complex. Het zijn parken die in mijn ogen de directe concurrenten van Disney zijn. Disney is grotendeels gericht op kinderen en sprookjes terwijl Universal zich meer richt op iets ouder publiek en film liefhebbers. En laat ik dat laatste nu net zijn haha.

Bij aankomt is het net als bij Disney 17 dollar om te mogen parkeren. Alleen gebruikt Universal ontiegelijk grote parkeergarages hiervoor. Je wordt netjes naar je plek gewezen. Eenmaal geparkeerd loop je richting een aantal loopbanden die wij kennen op Schiphol.  Je weet wel: ‘mind your step’. Hier hebben ze er een aantal liggen. En dat is alleen om je naar de CityWalk te brengen.

De CityWalk is een gebied vol restaurants, bioscoop, souvenirwinkels, etc. Vanuit daar krijg je de splitsing, rechtdoor voor Island of Adventure of rechts voor Universal Studio’s. Eenmaal rechts afgeslagen zie je in de verte al de toegangspoort van Universal Studio’s. Wat dichterbij en je ziet de beroemde aardbol met Universal erop. Wat is dat al gaaf! Palmbomen, strak blauwe lucht…. En muziek van bekende films! Back to the Future, Jaws, Superman,  etc…. Zo vet!

We pakten onze flexticket die we in Seaworld hadden ontvangen na inlevering van de voucher die we in Nederland hadden gekocht. Met deze flextickets hebben we 14 onbeperkt toegang tot Seaworld, Universal Studio’s, Island of Adventure, Busch Gardens, Aquatica en Wet and Wild.

Ticket scannen, vingerafdruk en we waren binnen! Het park was in 2003 al gaaf…. Maar na 10 jaar nog beter geworden. Zo zie je al vanaf verre een achtbaan hoog boven alles uitsteken. Er staat het huis van Despicable Me, Back to the Future is nu Krustyland geworden, de Transformers zijn gearriveerd in het park en Harry Potter heeft ook zijn eigen wereld gekregen!

We gingen daarom ook gelijk bij binnenkomst naar het net (lees 1 maand geleden) geopende Harry Potter Diagon Alley gedeelte. Man man man….. Wat hebben ze dat gaaf weten te maken. Het was er druk. Maar je kon er makkelijk lopen. In dat gedeelte is ook de nieuwste attractie te vinden: ‘Harry Potter and the Escape from Gringotts’. 180 minuten wachttijd!! Goed… We waren er vroeg dus laten we in de rij gaan staan… We liepen naar binnen totdat we ergens achter de attractie uit kwamen waar je dus 3 uur aan mensen kon zien staan….. Uhmm nee…. We gaan toch maar eerst de rest van het park bekijken en komen later wel terug voor deze attractie.

Over het park kan ik alleen maar wauw zeggen. Wat zijn die straten mooi aangekleed. Zo waan je je in New York uit de jaren 50 en zo sta je in Beverly Hills. Tot de details is alles uitgewerkt. Dit is echt het mooiste park wat er is! En Melissa is vanaf nu ook officieel verpest hierdoor. En met de nieuwe attracties is deze nog leuker geworden.

Alle attracties zoals ‘Revenge of the Mummy’, ‘Shrek 4D’, ‘Twister’, ‘Disaster’ en ‘Men in Black Alien Attack’ hadden we gedaan. Tussendoor deden we de nieuwe attracties zoals ‘Transformers the Ride 3D’, ‘The Simpsons Ride’, Despicable Me Minion Mayhem’, ‘Rockit Hollywood Rip Ride’ en uiteraard de ‘Harry Potter and the Escape from Gringotts’.

De lange wachttijden van 40+ minuten wisten we goed te omzeilen dankzij de Single Riders wachtrijen. 40 minuten bij de Transformers werden 6 minuten, de 40 minuten bij Men in Black werd 4 minuten en de Harry Potter rij van 150 minuten slechts 12 minuten! En het mooiste is dat we op 1 attractie na ook nog gewoon naast elkaar in de attractie zaten. De kans bij single rider wachtrijen is groot dat je gescheiden wordt. Je bent er immers voor om de plekken op te vullen. Maar dat maakte ons niet veel uit. Het kon erg veel tijd schelen. Bij de Harry Potter attractie voelden we ons helemaal goed toen we hoorde dat de mensen in het karretje bij ons maar liefst 4 uur hadden zitten wachten. De attractie had blijkbaar een storing gehad.

Over de attracties zal ik weinig vertellen. Maar wat zijn ze gaaf, leuk en tot in de details uitgewerkt.

Om 21:00 uur samen met de sluiting van het park was er nog een show over 100 jaar Universal wat ‘Universal’s Cinematic Spactacular’ heet. Ook zeer gaaf met lasers, vuurwerk, water en projectie.

Ik kon aan het einde van deze dag met zekerheid zeggen dat dit toch wel mijn favoriete pretpark is! Wat hebben we weer genoten! Ga je ooit naar Florida dan is het echt een MUST Universal Studio’s te bezoeken.