Orlando - Seaworld

18 augustus 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Na een hele week Disney te hebben gehad, was het vandaag de beurt aan Seaworld. De wekker was weer gezet op 7 uur, dus we zaten rond 8 uur aan het ontbijt omdat we graag op tijd in het park wilden zijn.

Iets na half 9 reden we hier weg en het bleek qua tijd nog dichterbij te zijn dan Disney, dus een kwartiertje later stonden we al in het park. Dat wil zeggen, bij de quest service, omdat we onze voucher nu in moesten wisselen. In plaats daarvan kregen we nu beiden een kaartje met onze naam erop, die we goed moeten bewaren. Met deze kaartjes kunnen we de komende 2 weken onbeperkt de Universal en bijbehorende parken in :D.

Aan de mensen (en auto’s) te zien, viel de drukte nog heel erg mee. We besloten om maar meteen de drukste attracties te gaan doen, zodat we die in ieder geval gehad hadden. We kunnen dan wel onbeperkt terug komen, maar omdat Seaworld niet heel groot is en qua hoppen niet heel handig, wilden we het liefst alle leukste dingen vandaag doen en dan dit park niet meer bezoeken hierna.

Als eerste stonden we in de langste rij van vandaag, namelijk bij Manta. Dit is een soort vliegende achtbaan, waar je dus al liggend en met je hoofd naar voren de achtbaan af gaat. Ik was heel benieuwd hoe dit zou zijn, want je maakt alles echt veel intenser mee. En dit was zeker waar… Wat is dit een apart gevoel, als je vooruit en voorover over de kop gaat! We vonden het van tevoren allebei enorm spannend, maar dit was nergens voor nodig en echt de moeite waard!

Hierna liepen we naar de waterattractie ‘Journey to Atlantis’ , waar de kans groot aanwezig was om ‘soaked’ te worden. Dit is een waterbaan en soort kleine coaster in één. Aan het begin vaar je binnen rustig door alles heen en ga je rustig omhoog, om daarna een enorm stuk naar beneden te sjeesen (eng en hoog!!). Dennis was aan één kant meteen goed nat en daarna ging de baan weer verder, waar je ook weer na een rustig stuk een stuk baan op gaat om een stuk te racen en uiteindelijk weer tot stilstand te komen in het water. En ja hoor, ook nu weer een fijne plas water die over Dennis heen kwam. Hihi. Dat heeft toch wel een goed uur geduurd voordat hij droog was.

De derde attractie die we graag wilden doen, was ‘Kraken’. Een echte traditionele, maar hele soepele en gave achtbaan. We liepen er heen en waren heel benieuwd naar de wachttijd… En wat bleek? Deze was maar 10 minuten op het moment! En die minuten waren ook puur bij de eerste rij, omdat iedereen graag front-row wilde zitten (wij ook). Omdat het zo’n soepele achtbaan is, heeft Dennis hem mooi kunnen filmen en deze is ook al terug te vinden op YouTube.

Hierna gingen we, na een lekker hapje tussen de middag, naar een huisdieren show. Dit is een grappige show met honden, katten, vogels en zelfs een varken. Deze zijn zo afgetraind dat ze allerlei trucjes doen en de mensen leuk vermaken.

Omdat het zo warm was, wilden we nu wel even afkoelen en waar kan dat beter dan in Antarctica…?  []  Hier gaan we mee met een groep pinguïns om in 3D mee te maken wat zij allemaal beleven op een spannende manier. Je kon hier kiezen tussen ‘de milde’ en ‘de wilde’ rit. Wij kozen uiteraard voor de laatste, wat inhield dat je dan meer meedraait en schudt in het karretje. We wisten niet goed wat we konden verwachten, maar hij was echt boven verwachting leuk gemaakt!

Na nog langs wat dieren te zijn gelopen, nog een keer de Manta en Kraken te hebben gedaan  []  en een heerlijk ijsje te hebben gehaald, gingen we naar ‘Shamu’s Stadion’ om een grote orka show bij te wonen. Zij doen kunstjes, springen hoog uit het water en maken de voorste mensen van de tribune zeiknat (is bekend van tevoren dat ze in the splash zone zitten). Erg gaaf om te zien!

Dit park ging om 19 uit dicht, dus een half uurtje daarvoor liepen wij naar de auto om de grootste drukte voor te zijn. We gingen even terug naar de kamer om ons op te frissen en daarna zijn we gaan dineren in Ponderosa’s. Hier hebben we in het weekend ook ontbeten en zagen toen veel lekkere dingen staan. Vandaag een gezonde keuze gemaakt en met een saladebar erbij heerlijk gegeten!

Met onze gevulde buikjes zijn we daarna weer terug gegaan naar de kamer, waar we na een paar potjes Yatzee besloten om lekker te gaan slapen. Morgen is Universal aan de beurt :D!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade