Orlando - Island of Adventure

20 augustus 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Daar waar we gisteren rechtsaf gingen naar Universal, daar gingen we nu naar links. Het is namelijk een soort splitsing en de twee parken liggen tegen elkaar aan. Vandaag dus Island of Adventure en ik was erg benieuwd, omdat Universal gisteren echt wel top was.
Bij binnenkomst, na het maken van onze dagelijkse selfie, wilden we een plan gaan maken waar we als eerste attracties in ieder geval in wilden. Nu was het feit, dat we de eerste bocht om gingen in het park en recht tegen ‘The Incredible Hulk Coaster’ aanliepen met een wachttijd van wel 10 minuten… Oké… Dan eerst daarin en dan een plan maken ;).

Deze achtbaan is echt gaaf gedaan! Het is wat begin betreft iets te vergelijken met de Space Mountain, omdat je hier ook schuin omhoog wordt afgeschoten. En wat geeft dat toch altijd een heerlijk gevoel! Verder ga je daarna veel keer over de kop en wat kurkentrekkers. Het ‘gewone’ werk dus…  []

Hierna besloten we het park gewoon rond te lopen en dan te zien wat we doen, want we wisten niet goed hoe druk het was en mocht het nodig zijn kunnen we toch nog gewoon een andere dag terug gaan met onze pas.

We kwamen nu uit bij Spiderman. Dit is een 3D thrill-ride en omdat iedereen hier zo enthousiast over is, waren we erg benieuwd. Wat hebben ze dit gaaf gedaan zeg! Net als bij Transformers zit je in een soort open karretje met een 3D bril op. Vervolgens ga je een soort simulator rit maken door New York om bepaalde vijanden uit te schakelen. Net echt! Stiekem vond ik Transformers wel gaver, maar dat zeg ik voor de fans onder ons maar even niet hardop ;).

Toen was het tijd om weer eens zeiknat te worden. Haha. We kwamen langs de eerste water attractie ‘Popeye’s & Bluto’s Bilge Rat Balges’, waar je met 10 personen in een grote ronde boot een wildwaterbaan door gaat en dus meteen al ‘soaked’ waren… Tja, dan kunnen we net zo goed meteen alle water attracties doen, want nu zijn we toch al doorweekt ;). Dus gingen we ook in ‘Ripsaw Falls’ waar we in een bootje van wat heuvels af gingen en ‘Jurassic Park River Adventure’ waar je door de set vaart en een grote drop hebt. Met de minimale temperatuur van 30 graden was het heerlijk verkoelend allemaal :D.

Toen was het tijd om ons naar een andere tijd te toveren, namelijk die van Harry Potter. Heel Hogsmeade is nagemaakt (echt tot op detail) en ik heb er echt even staan kijken met open mond. Ik heb alle boeken gelezen en films gezien en het was nu net alsof ik er zelf ook in zat. Zo gaaf!

De meest bekende en meest indrukwekkende attractie hier was ‘Harry Potter and the forbidden journey’, waar je een soort simulator vlucht maakt alsof je op de vliegende bezemsteel zit en van alles meemaakt. Hij was echt ZO echt gemaakt en nog spannend ook!
Hierna was het lunchtijd en omdat we toch in dit ‘land’ zijn, kunnen we hier net zo goed een lekkere lunch pakken. Toen we in de rij stonden kwam er een vrouw van de eetgelegenheid langslopen om de ‘all day dinner card’ te promoten. Deze kaart kost 20 dollar pp en dan heb je recht op een maaltijd (lunch of diner) met drinken. En daarnaast nog een keer drinken en een snack. Aangezien een maaltijd meestal rond de 13 dollar is en een drankje (mega beker  [] ) 3,50 dollar, heb je het er zo uit. Daarom namen we deze meteen en gingen we elke keer uiteraard voor de zo duur mogelijke keuze ;). Haha.

Na hierna nog twee shows te hebben bezocht (het was zo rustig overal dat we gewoon tijd over hadden!) besloten we de trein te nemen naar Universal om daar nog de Harry Potter attractie een keer te doen. Maar niet zomaar een trein, maar de Hogwarts Express! Dit is de trein uit Harry Potter, waarmee je kan hoppen tussen de parken. En dit hebben ze gewoon helemaal nagemaakt, inclusief station! Je zit per 8 personen in een coupé, de deuren gaan dicht en dan gaat de trein rijden. Door het raam kan je niet echt kijken, maar hier wordt een soort film op gedraaid die laat zien wat er ‘buiten’ gebeurd. Ondertussen komen er zogenaamd mensen langs je coupé lopen die je hoort praten (schaduwen op de deuren) en worden er de nodige toverspreuken gebruikt. Zo echt om te zien en zo vet om mee te maken!

Aan de Universal kant nog een keer Harry Potter gedaan in de single rij (dit keer los van elkaar en 40 minuten wachten) en nog een keer Transformers. Omdat we nog een snack over hadden van onze pas, gingen we hier naar een Ben & Jerry’s wat echt heerlijk was. En wat een grote bollen geven ze hier toch! Hierna, omdat het maar 10 minuutjes wachten was, met de Hogwarts Express terug naar Islands. En het ‘uitzicht’ was compleet anders die kant op. Ze hebben overal rekening mee gehouden.

Het was ondertussen 20 uur en om de grootste drukte in de parkeergarage voor te zijn, gingen we nu het park uit. Het was weer een super dag, waarop we alles hebben kunnen doen wat we wilden! Waarschijnlijk scheelt het toch enorm dat de kinderen van deze omgeving al weer naar school zijn  [] . Hopelijk is het morgen in Kennedy Space Center net zo…