Orlando - DisneyQuest & Old Town

17 augustus 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Afgelopen zaterdag was een rust dagje. We zouden niet naar attractieparken gaan om 2 redenen. Na 4 dagen Disney World en elke dag vroeg opstaan wilden we een keer wat langer in bed blijven liggen. Ook was het weekend waardoor het waarschijnlijk erg druk in de parken zou zijn.

Afgelopen dagen ging de wekker om 07:00 uur, maar dit keer werden we om 09:00 uur uit onszelf wakker. We waren nog op tijd voor het ontbijt in het hotel. Hier kunnen we elke dag van 7 tot 10 uur terecht. Na weer een simpel maar lekker ontbijt weggewerkt te hebben was het tijd om het zwembad eens van dichtbij te bekijken. De weersvoorspellingen melden ons dat er in de middag een regenbui zou kunnen vallen. Dus de ochtend was perfect om lekker wat bij te kleuren.

Het is sinds we in Florida zijn nog niet echt koeler dan 30 graden geweest. Ook niet in de nacht. Dankzij de airco’s is het goed uit te houden op alle plekken. Maar zo vol in de zon was best wel warm. Ik lag daarom ook niet veel later in het zwembad wat af te koelen.

Zo rond 13:00 uur begon het bewolkt te worden, zoals ze voorspeld hadden. Tijd om ons op te frissen en eens een kijkje te nemen bij DisneyQuest. Na een auto rit van 10 minuten waren we daar.

DisneyQuest is een enorm pand van 5 verdiepingen met alleen maar arcade spellen. Hier kan je onbeperkt op spelen. Zo vind je hier de hele oude machines van Donkey Kong en het nieuwste van het nieuwste.

Ik kon me deze plek nog goed herinneren van 11 jaar geleden. Helaas zijn er twee zaken die minder zijn geworden. Zo is er geen filmpje meer in de lift bij binnenkomst en het ergste van allemaal: de kaasfrietjes bestaan niet meer! Ook zijn er positieve zaken te noemen tov 2003. Er zijn nu 4 airhockey tafels en een hoop nieuwe apparaten te vinden.

Daarnaast vind je diverse virtuel reality games gebaseerd op Disney en kan je je eigen achtbaan ontwerpen bij Cyberspace Mountain om deze vervolgens in een simulator ook te ervaren. Je gaat dan ook echt over de kop.

Voor we het wisten zaten we daar dus al 9 (!!) uur…. Melissa en ik hebben bijna alle apparaten wel gespeeld. Tijd voor ons diner. DisneyQuest is gelegen in Downtown Disney. Hier heb je genoeg eetgelegenheden, dus niet veel later aten we ons buikje rond. Inmiddels was het alweer bijna 00:00 uur. Dus tijd om weer naar ons hotel te gaan om lekker te gaan slapen.

Ook zondag zouden we een rust dagje houden. Deze dag zou het pas laat op de avond bewolkt worden.

Zondag werden we dan ook pas om 11:00 uur wakker. Ik besloot dat we naar Pandarosa’s zouden rijden. Hier ontbeten we in 2003 bijna elke dag. Je betaalt dan 1 bedrag en kan je je onbeperkt vol eten van een soort van saladebar. En ohhhh wat heb je dan een keuze! Van muesli tot bacon and eggs, van brood tot aan rijst. En laten we het fruit niet vergeten… Meloen, komkommer, wortel, etc. Eigenlijk alles wel. Voor 6,99 dollar per persoon ontbijt je hier dus en dat is waar voor het geld!

Na ons lekker vol te hebben gegeten hebben we nog een kijkje genomen bij het hotel waar ik 11 jaar geleden verbleef (wat naast Pondarosa’s lag). Deze bestaat dus gewoon niet meer en het receptie gedeelte is nu een steakhouse geworden. De plek waar de honderden kamers waren is plat gegooid en enkel weiland geworden. Raar om dat zo te zien.

De lucht was al heel de dag strak blauw dus was het tijd voor de zon en het zwembad. Weer veelste warm….. Maar wel even lekker. Je moet alleen echt oppassen, want je verbrandt hier levend…. Met zonsterkte 10!

Begin avond zijn we naar Denny’s gereden wat recht tegenover Old Town ligt. Heerlijk gegeten voor wederom prijzen waar we in Nederland wat van kunnen leren. Gemiddeld eten we hier per persoon voor zo’n 12 euro. Dat is inclusief onbeperkt refills drinken en soms met een toetje.

Old Town is een soort van kermis wat de Memorial Highway 192 tussen Oost en West verdeeld. 11 jaar geleden had je hier een Skydive (94 meter hoog) , Top Trill Dragster en wat kleine attracties. Inmiddels is het uitgegroeid tot een behoorlijke Kermis met diverse attracties en maar liefst 4 kartbanen. Voor ongeveer 35 dollar kan je een pas kopen om onbeperkt deze attracties te doen. De top trill dragster staat er niet meer. Dus ook daar was in de afgelopen jaren behoorlijk wat veranderd.

Inmiddels was de dag weer bijna om. Dus snel een douche en slapen…. Want morgen (maandag) was het tijd voor Seaworld!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl