Orlando - Epcot

13 augustus 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Afgelopen woensdag was Epcot aan de beurt om door ons bezocht te worden.

Epcot is een geheel ander park als Magic Kingdom. Waar het thema sprookjes daar heerst is het in Epcot technologie. Je herkent het park aan de enorme bol die hoog boven alles uitsteekt. In die bol zit ook de attractie ‘Spaceship Earth’ verborgen.

Met een strak blauwe lucht en temperaturen al boven de 30 graden om 09:00 uur, waren we ook dit keer voor openingstijd aanwezig. Toen we eenmaal naar binnen mochten, liepen we direct door naar ‘Soarin’. Deze simulator waarbij het net is alsof je vliegt, had de afgelopen dagen behoorlijke wachttijden waar we ook geen Fastpass+ voor hadden. Eenmaal daar aangekomen hadden we een wachttijd van 10 minuten. Toen we eenmaal uit de attractie waren was deze al opgelopen tot 30 minuten. Daardoor konden we de andere attracties in datzelfde gebied zonder enkele wachttijd doen. Ideaal dus.

We hadden die dag Fastpasses+ gereserveerd voor: Test Track, Mission to Space en Maelstrom. Hier staan elke dag de langste wachttijden.

Maelstrom is een soort van Fata Morgana. Geinig naar niet spectaculair. Ik had hoge verwachtingen voor Test Track 2.0. Deze is sinds mijn laatste bezoek in een nieuw jasje gestoken. 10 jaar geleden was je een crashtest dummy en deed je diverse testen met de auto. Nu is de gehele attractie futuristischer geworden. Beetje in Tron style.

Tijdens het wachten ontwerp je eerst je auto op grote touchscreen monitoren. Je ontwerp wordt geladen op je Disney toegangskaart. Voordat je in de wagen stapt laad je je eerder ontworpen auto, waarbij tijdens de rit onder andere gekeken wordt naar power, handeling en environment. Tijdens de diverse tests zie je op schermen hoe je eigen ontwerp uit deze testen is gekomen. Het is dus een wedstrijdje de perfecte auto te ontwerpen om als eerste te eindigen na de speedtest. De track blijft geweldig, maar toch vond ik deze minder als de oude versie. Geen hobbel weg test, koud of warmte test,  etc. Het was net iets minder, maar de speedtest waarbij je met 65 mile (104 km/uur) over een buitenbaan gaat blijft kicken!

Mission to Mars is me toen ook goed bijgebleven. Een van de heftigste attracties wat G-krachten betreft. Je maakt een reis naar Mars. Alleen ervaar je dus ook de G-krachten die je als astronaut ook zou ervaren. Je zit dan ook in een centrifuge die harder draait naarmate er mee G-krachten moeten zijn, zoals bij het opstijgen vanaf de grond, en de slingshot om de maan. Dit is werkelijk zo gaaf gedaan! Dit keer kan je wel kiezen voor een green of orange training. De green versie is zonder het draaien van de centrifuge. Blijkbaar zijn er toch veel mensen erg misselijk geworden bij de intensere versie. Ook Melissa had even nodig om met beide voeten weer op aarde te komen. Echt een vette attractie!

Voor de rest hebben we veel gelopen. Dit park is groots opgezet met veel landen thema’s. Alle attracties hebben we gedaan. De wachttijden waren niet lang op de attracties na waarvoor we een Fastpass+ hadden.

Het was wachten op de vuurwerkshow ‘Illuminations’ die om 21:00 begon. 1,5 uur van te voren hadden wij ons avondeten besteld en deze aten we op aan de rand van het meer waar de show zou plaatsvinden. Zo hadden we mooie plekken om de show te bewonderen.

Hierna liepen we nogmaals om het meer heen richting de uitgang. Doordat we omliepen was de grootste drukte al weg toen we eenmaal bij de auto waren.

Met bijna 20 kilometer gelopen te hebben deze dag, was het ook niet verwonderlijk dat we bij aankomst in de hotelkamer als een blok in slaap vielen. Morgen is Disney Hollywood Studios aan de beurt.