Orlando - Animal Kingdom

15 augustus 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

De voorlopig laatste Disney dag gaat vandaag naar Animal Kingdom. Dit is het enige park die we nog niet gehad hebben en ook hier ben ik weer erg nieuwsgierig naar. Dierentuinen vind ik altijd erg leuk en pretparken ook, dus dan is dit de ideale combinatie.

Het eerste wat opviel toen we het park inkwamen, was dat ‘The Tree Of Life’ in de stijgers stond. Hij werd opgeknapt en je kon er niet heel dicht bij komen. Eveneens was het een super gaaf gezicht om te zien hoe er in de stam van de gigantische boom, 300 dieren zijn uitgehouwen. Elke keer als je even wegkeek en weer opnieuw keek, zag je andere dieren. Erg mooi gedaan!

Omdat we ook vandaag lekker op tijd in het park waren, en de fastpass attracties weer wat later op de ochtend en middag gepland waren, konden we net als gisteren eerst nog de attracties doen die overdag vaak druk waren.

Om die reden zaten we 10 minuutjes later in ‘Dinosaur’. Dit is een soort jeep rit, waarbij je langs verschillende soorten dino’s scheurt over slecht wegdek en er van alles om en rond je heen gebeurd. Het is zo realistisch gemaakt (ook al weet ik niet of dino’s er vroeger zo uitzagen en het wel echt is), dat het echt een spannende en onverwachte rit was!

Na daarna een verkenningsrondje door het park te hebben gelopen en wat kleine attracties te hebben gedaan, kwamen we bij ‘Expedition Everest’. Deze attractie valt meteen op in het park door de ruim 60 meter hoge berg die overal bovenuit steekt. Het is een van de nieuwste attracties in het park en heeft maar 100 miljoen dollar gekost… Maar eerlijk is eerlijk, het ziet er enorm echt en indrukwekkend uit.

Eigenlijk hadden we hier zo’n anderhalf uur later een fastpass voor, maar de wachttijd was nu maar 20 minuten! Dus ja… Dan nu maar alvast een keer en dan straks met de fastpass nog een keer :D.

Wat een gave ride is dit zeg! Kort samengevat ben je op zoek naar de Yeti (verschrikkelijke sneeuwman) en ga je ervoor op de vlucht als hij achter je aankomt. Het bijzondere aan deze achtbaan is dat hij zowel voor- als achteruit gaat. En dat is toch wel een erg aparte, maar gave ervaring!

Hierna zijn we door het park gaan lopen om wat dieren te bewonderen, zoals je ook in de dierentuin doet en dat blijft toch altijd leuk. Hier is alles alleen net wat groter, gaver en mooier opgezet dan in Nederland ;)…

Om 2 uur hadden we de fastpass voor de ‘Kali River Rapids’. Oftewel, een grote kans om er ‘soaked’ uit te komen. Dit is een soort wildwaterbaan waar je met een ‘bootje’ met 10 personen doorheen gaat. Onderweg kom je allerlei obstakels, watervallen en fonteinen tegen die je, als het een beetje tegenzit, zeiknat maken. Nu is dat eigenlijk geen straf in Orlando, want door de warme temperatuur ben je zo droog en voelt het verfrissend aan, maar toch is het droog blijven ook wel fijn…  []  De vaart was erg spannend, maar het kwam erop neer dat Dennis en ik wel wat nat waren maar zeker niet doorweekt. Een aantal andere personen in ons bootje waren dit keer de pineut. Haha.

Omdat er in dit park niet heel veel attracties zijn, hebben we vandaag ook weer twee shows bezocht. Dit waren ‘Finding Nemo’ en ‘The Lion King’. Bij beide shows stond mijn mond weer vaak open en blijf ik ervan versteld staan hoe mooi en origineel ze dit allemaal maken en doen. Het waren allebei heel verschillende soort opgezette shows, maar beiden de moeite waard!

Na hierna een wandeling door ‘de bossen’ van Animal Kingdom en een trein ritje ‘achter de schermen’ waar de dieren verblijven zijn, gingen we op naar onze laatste fastpass van vandaag; een kalimanjaro safari door de Afrikaanse Savanne. Dit is een beetje te vergelijken met het idee van de Beekse Bergen in Nederland. Je rijdt in een bus een route af waarbij je o.a. langs nijlpaarden, leeuwen, herten en giraffen rijdt. Dit was ook allemaal best dichtbij en ik vind dat stiekem altijd heel leuk, dus ik keek mijn ogen uit en was vooral bij de giraffen enthousiast hoe dichtbij ze lekker stonden te eten enzo.

Na weer veilig terug te zijn gekomen uit de Savanne, was de dag alweer ten einde (dit park sluit al om 19 uur) en gingen we terug naar onze auto. Aangezien het nog wat vroeg wat, zijn we eerst terug gereden naar het hotel om ons op te frissen om vervolgens eens een kijkje te gaan nemen in Downtown Disney.

Dit is een groot uitgaansgebied, met daarbij enorm veel eetgelegenheden en ander vermaak. We hebben lekker rondgewandeld en wat winkeltjes bekeken, om daarna te belanden bij een tentje waar ze lekkere avondmaaltijden hadden. We hebben onze buikjes vol gegeten, zijn daarna nog even naar de andere kant van het gebied gelopen en het meest opvallend was daar de Lego winkel. Zo ver als je kon kijken legosteentjes, zo veel mensen die daar rondliepen en zoveel dollars als daar over de kassaband gingen. Niet normaal wat een omzet daar binnen gehaald werd!

Daarna besloten we toch maar weer naar de auto en terug naar onze kamer te gaan. De dag had er behoorlijk ingehakt en we voelden onze voetjes goed en onze oogjes zwaarder worden. Eenmaal in de kamer, nog even tv aan voor wat typische Amerikaanse spellen en zenders en daarna onze oogjes toe om morgen lekker uit te slapen en geen wekker te zetten voor onze rustdag :D.