Los Angeles - Disney California Adventure

27 juli 2012 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Na toch wel heerlijk geslapen te hebben in onze deluxe kamer in het motelletje in Rosemead, gingen we eerst eens lekker ontbijten met het eten dat we de vorige dag in de supermarkt hadden gekocht. Dat wil zeggen wat boterhammetjes met kipfilet en kalkoenfilet en fruit :-).
Vol energie en met alle vitamines, stond vandaag Disneyland California Adventure op het programma. Normaal gesproken heb je bij Disney het idee in je hoofd van heel lang rijden, maar met de kamer die we nu hadden waren we er in een half uurtje. Dat wilde zeggen dat het park om 08.00 uur open ging en wij dus maar 07.30 uur weg hoefden te gaan. Heerlijk gewoon!

De dag begon enorm grijs en grauw en nog best wel fris, maar binnen twee uur (rond 10.30 uur) klaarde het helemaal op en hebben we de rest van de dag geen wolk meer gezien en is de temperatuur heerlijk rond de 30 graden gekomen. Niet al te warm voor een park en wel lekker bruin worden :-).
Omdat ‘Cars-land‘ het nieuwste gedeelte was in het park, besloten we daar als eerste heen te gaan, omdat we verwachtten dat het daar de hele dag wel druk zou zijn en het zo vroeg misschien nog wel mee zou vallen. En dat was een erg goede beslissing! De wachttijd bij ‘Radiator Spring Racers‘ bedroeg toen al 2 uur en alle fast-pass tickets waren al binnen het uur uitverkocht. We wilden dit deel niet missen, dus in de rij en wachten maar… Maar achteraf was het het wachten waard, want wat hebben ze dat allemaal leuk en mooi gemaakt binnen en de race aan het eind was ook echt gaaf om te doen. Helemaal natuurlijk omdat wij wonnen van de andere auto ;-)!
Toen werd het keuzes maken, omdat we het idee hadden dat het erg druk zou zijn. Dus waar willen we echt graag in en waar hebben we de wachtrijen ervoor over… Dat waren in ons geval ‘The Twilight Zone, Tower of Terror‘, ‘California Screamin‘, ‘Mickeys Funwheel‘ en wat 3D en 4D-shows als we daar nog tijd voor zouden hebben. En toen kwam het leuke… De wachttijden zijn de gehele dag niet boven het uur geweest, zodat we na deze drie attracties nog veel tijd over hadden voor andere dingen :-D.

The Tower of Terror hebben we twee keer kunnen doen en wat zijn die gewichtsloze momenten toch heerlijk in de attractie! De California Screaming hebben we ook twee keer gedaan, dus twee keer afgeschoten worden en twee keer de G-krachten voelen in de scherpe en snelle bochten, looping en kurkentrekker. Mickeys Funwheel is een verhaal apart… Iedereen kent een normaal reuzenrad, maar dat is hier dus niet het geval. Je kunt namelijk voor twee kanten kiezen; een vast bakje, of een bakje dat gedurende het draaien van het reuzenrad naar beneden glijdt en heen en weer schommelt. Wij kozen uiteraard voor de tweede (toch wel spannend, maar die andere is ‘zo Nederlands’ en gewoontjes  []  ) en na het eerste rondje dachten we ‘oh, is dat alles…’, maar toen ging hij zonder te stoppen een heel rondje en daar ging het bakje toch wel een heel eind heen en weer! Maar gaaf was het zeker.
Omdat we nu dus tijd over hadden hebben we ook wat shows kunnen zien, zoals ‘Muppet Vision 3D‘, ‘Monsters Inc‘ en ‘Aladdin – Musical Spectacular‘. Deze laatste was in een enorme theaterzaal, duurde 45 minuten en was zelfs ‘Circustheater waardig’. Wat hebben ze dat allemaal mooi gedaan en het grappige was dat ze het verhaal van Aladdin in een modern jasje hadden gegoten. Zo kwamen er allerlei citaten van bekende artiesten en zangers voorbij, hebben ze er dansjes van allerlei bekende clips in verwerkt en improviseerden ze op dingen die gebeurden in de zaal.

Gedurende de hele dag kwamen we heel vervelend elke keer wat ijskraampjes tegen en die riepen onze naam elke keer, dus ja dan onszelf maar even opofferen en er eentje nemen ;-). En één ding weten we wel… We gaan straks weer heel erg moeten wennen aan de kleine ijsjes met veel minder smaak in Nederland ;-).
In de middag hadden we een fast-pass geregeld voor ‘The World of Colors‘ voor de show van 22.15 uur en na een heerlijke avondmaaltijd, zijn we om 21.20 uur in de rij gaan staan. Dit lijkt heel vroeg, maar toen stonden we al een stuk naar achteren en een klein half uurtje later was het einde van de rij zelfs niet meer te zien! Om 22.00 uur mochten we met zijn allen naar de plekken en dat ging net als bij concerten van bekende artiesten. Rennen, duwen en trekken om maar de beste plekken te bemachtigen ;-). Wij hadden ook erg goede plekken en konden uitkijken over de hele vijver waar de show zou plaatsvinden.

Na wat aftellen begon de show en wat hebben we onze ogen uitgekeken! Met monden open en grote ogen hebben we gezien wat ze allemaal voor geweldigs kunnen doen met water en licht. Hele stukken van films werden geprojecteerd op de nevel van het water en de fonteinen schoten zo hoog dat je nek er pijn van deed om naar te kijken. Wow, wow, wow! Dit was echt een geweldige afsluiting van een net zo geweldige dag.

Na nog wat fotootjes schieten van de vele lampjes en neon in het park nu het donker was, zijn we weer naar de shuttle bussen gelopen die ons terug brachten naar de parkeergarage. Het half uurtje terug was zo gebeurd en ons bedje riep ons al.
En wat hebben we heerlijk gedroomd over alle magische momenten van die dag…