Las Vegas - Zion National Park

24 juli 2012 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Na ons rustdagje gisteren, was het vandaag tijd voor een bezoek aan Zion National Park. Hier hebben we erg goede verhalen over gehoord en met een afstand van 3 uur rijden ook goed te doen.

Voordat we ons klaarmaakten voor de reis, wilden we eerst even wat dingen regelen voor ons bezoek aan Los Angeles.
Zowel voor Disney als Six Flags waren er namelijk online kaarten te bestellen, die dan naar je mailbox worden gestuurd waarna je ze kan uitprinten en wat ook nog eens veel geld scheelt. Nu was het eerste probleem dat Six Flags de creditcard niet herkende en de betaling niet kon afronden. Na een hoop heen en weer gebel met hulp van Simon, kwamen we erachter dat het lag aan de versie van Adobe Flash die op de hotelcomputers staat. Dit was helaas niet op te lossen, maar ondertussen was ook duidelijk geworden dat we de korting van 25 Dollar per persoon ook zouden krijgen als we met een blikje Coca Cola naar de kassa zouden gaan. Kijk dat is altijd leuk om te horen en zo was probleem één dus opgelost. Handig die acties waar niet veel mensen vanaf weten.
Nu was het volgende dat Disney wel de creditcard had geaccepteerd, maar dat de ticktets niet geprint konden worden via de hotelcomputer waar we op zaten omdat er geen PDF bestanden herkend werden. Dennis is gaan bellen naar de technische helpdesk van het hotel en nu bleek dat niet iedere computer even goed geüpdated was en dat je op de meeste computers wel gewoon PDF kunt printen. Dit bleek op de computer waar we nu zaten ook het geval en toen heeft de helpdesk via hulp op afstand alles opgeslagen en geprint en hebben we die tickets dus ook in handen! Helemaal ready voor Los Angeles!

Ondertussen was het 11 uur en dus wel hoog tijd om te gaan rijden naar Zion. Hier kwamen we, na een ontzettend mooie en indrukwekkende rit door de bergen heen, aan om 13.45 uur. Na ook dit keer 25 Dollar per auto te hebben betaald, hadden we deze geparkeerd. Vanaf het moment dat we uitstapte hebben we met open mond om ons heen staan kijken naar al dat natuur schoon om ons heen. We vergeleken het met De Grand Canyon, maar dan andersom ;-). Daar sta je hoog bovenaan en zie je hele grote stukken onder je en bij dit park sta je helemaal beneden in de vallei en heb je kilometers berg boven je. Wow, wow, wow!
We hoorden dat je in het hoogseizoen niet met je eigen auto naar binnen mag, maar gebruik moet maken van de shuttlebussen. De bussen rijden elke 7 a 10 minuten, dus lang wachten was nooit een probleem.
Nadat we een film hadden bekeken over het ontstaan van Zion, gingen we de shuttle rit beginnen. De eerste twee stops hebben we overgeslagen, omdat dit allemaal vrij hetzelfde was, maar daarna zijn we veel buiten de bus gaan kijken. En wat kijk je dan je ogen uit zeg. Immenshoge bergen die door één Virgin River (nou, zo ‘Virgen’ was ze dus niet meer) uitgesleten zijn en waarbij je je gewoon niets kunt voorstellen. Het enige wat je constant zegt is ‘wow’, ‘moet je dat zien’, ‘ongelooflijk’, etc!
Bij de laatste stop kun je een stuk in de vallei lopen, langs en door de Virgen River. En wat voel je je dan klein en nietig zeg! Al die bergen om je heen! Daarnaast liepen er ook gewoon herten op worpafstand en liepen er overal eekhoorntjes om ons heen. Hier, en ook op alle voorgaande plekken, hebben we weer ontzettend gave foto’s geschoten en hebben we alles in ons geheugen gegrift. Dit vergeten we nooit meer…

De tijd ging snel en om 18.15 uur besloten we dan ook om terug te gaan naar het hotel. De rit was weer net zo mooi als heen en we hebben onze ogen uitgekeken toen we de skyline van Las Vegas naderden. Wat een lichtjes!! Daar is de skyline van Rotterdam, gecombineerd met die van een heleboel andere steden, niets bij…

Morgen (maandag) t/m woensdag of donderdag (ligt er een beetje aan hoe moe we zijn), gaan we de trip maken naar Los Angeles en willen we in ieder geval even proeven aan de sfeer van de Santa Monica Beach, op de foto bij het Hollywood Sign, naar Disney Anaheim en naar Six Fags Magic Mountain. Ook dit zullen weer geweldige dagen worden en krijgen jullie te lezen zodra we terug zijn. Tot dan!!