Las Vegas - Trip naar Los Angeles

25 juli 2012 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Elke dag weer dringt het langzaam tot ons door…. We zijn gewoon in Amerika, op de Strip in Las Vegas, bij Red Rock Canyon, Zion National Park, Hoover Dam, enz. En we zijn al in 4 staten geweest, namelijk Nevada, Utah, California en Arizona. En vanaf vandaag kunnen we er weer wat dingen aan toevoegen.

We zijn namelijk vandaag voor 3 dagen vertrokken naar Los Angeles. We verlieten het warme woestijnklimaat voor een wat koeler (lees 31 graden celcius) klimaat. Na een rit van 4 uur kwamen we aan in Rosemead, LA. Dit is een voorstad en ligt centraal voor de plekken die we de 3 dagen willen bezichtigen. Namelijk eerst het Hollywood sign, daarna door naar de Santa Monica pier, de dag erna Disneyland Anaheim en de dag daarna Six Flags Magic Mountain.

Het hotel/motel hadden we puur via Google Maps gekozen door te kijken waar deze lag ten opzichte van de parken. Dus op de goede gok erheen gereden en hopen dat ze plek hadden, want op de site waren ze niet meer te boeken. Eenmaal aangekomen was dit dus geen probleem. Voor slechts 50 Dollar per nacht (voor 2 personen) hadden we een leuke kamer, WiFi internet, kingsize bed, ligbad, koelkastje, airco en een TV. Alles wat we nodig hebben als uitvalsbasis en slaapplek.

Vanuit daar zijn we direct doorgereden naar het Hollywood sign. Via internet hadden we een adres gevonden en ingeprogrammeerd. Eenmaal in de buurt zagen we op afstand de letters opduiken. Damn… we zijn er gewoon echt en wat zijn die letters groot. De plek van de filmsterren. Via de navigatie en kronkelweggetjes met verschrikkelijke stijgingen en dalingen kwamen we op de plek waar we moesten zijn, en die was mooi, heel mooi! Foto’s gemaakt en gelijk genoten van het uitzicht over Los Angeles (het was blijkbaar ook gelijk een uitkijkpunt). Via de binnenstad van Los Angeles zijn we naar de Santa Monica pier gereden. Damn, wat een verkeer! Dat is wel wat anders dan Vegas…

Eenmaal aangekomen bij het strand van Santa Monica reden we meteen een parkeergarage in die direct aan het strand lag. Super luxe parkeergarage ook. Via lampjes aan het plafond kon je precies zien welk parkeervak leeg was. Eenmaal een auto op die plek en het lampje was rood. Echt handig. Op het 5de dek had je ook heel veel eetgelegenheden, dus dat konden we gelijk combineren met ons avondeten. Niet veel later liepen we op het strand. Even genieten van de wind en toch wel koelere temperaturen. Na dagen van 40+ graden was dit toch wel even lekker. Na even gewandeld te hebben, de nodige foto’s te hebben geschoten en de kermis te hebben bezocht op de pier, was het tijd om ons inwendige eens te verwennen met wat eten. En ohh ohh ohh wat was de Chicken Teriyaki met rijst en groenten lekker.. En dat voor nog geen 5 Euro per persoon. Het viel ons wel op dat alles een stuk goedkoper was dan in Vegas. (hoewel dat ook al goedkoper is als in Nederland). En dan toch terwijl we op een erg touristische plek waren. Na 2,5 uur was het tijd om onze auto terug te kopen uit de parkeergarage. En wat denk je? 1 hele Dollar voor 2,5 uur parkeren! Echt niet normaal meer. Nederland leer hier eens iets van! De parkeergarage was zo modern, dat je je kenteken kon invoeren zodat je direct kon zien op welk dek en plaats je auto stond (mocht je het niet meer weten).

Op de terugweg naar ons hotel/motel reden we nog langs een supermarkt waar we even eten gingen inslaan, omdat we nu geen gratis ontbijt hadden haha. Ook moest ik 2 blikjes Coca Cola hebben die ons 50 Dollar korting zouden geven als we naar Six Flags zouden gaan. Uiteraard kon Melissa het niet weerstaan om het nodige fruit te kopen haha. Nu liggen we lekker nog wat TV te kijken en gaan vroeg slapen, want morgen is het tijd voor: Disneyland Anaheim California!