Las Vegas - Grand Canyon

23 juli 2012 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust waren we vandaag om 06:30 uur al wakker. We wilden vroeg gaan ontbijten om daarna een lange rit naar de Grand Canyon, Arizona te maken. De avond ervoor hadden we alle ritten die we deze vakantie willen maken al ingeprogrammeerd in het navigatiesysteem en deze trip naar de Grand Canyon zou de verste en langste worden met een reistijd van rond de 5 uur. Eenmaal ontbeten, hebben we de auto volgetankt. Altijd leuk…. want hoe ging dat ook alweer in Amerika. Na wat geklungel kwam er een mannetje onze kant op die ons uitlegde hoe het ook alweer ging. Na het voltanken begon de trip.

Wat een mooie landschappen kwamen we onderweg tegen. De ene foto na de andere werd gemaakt. Leuk muziek op de radio, airco aan, en wat te snoepen en vooral drinken voor onderweg zorgde ervoor dat de tijd vloog, zodat we rond 13:30 uur daar aankwamen. Kosten waren 25 Dollar per auto en daarmee had je 7 dagen toegang tot de Grand Canyon. Nederland kan hier wat van leren! Toen we aankwamen regende het (ja we waren immers niet meer in Nevada), maar niet veel later kwam de zon tevoorschijn wat ervoor zorgde dat we hele gave foto’s konden maken omdat zon en schaduw elkaar nu mooi afwisselden.

In het begin hadden we zoiets… is dit het dan? Je parkeert immers op een parkeerplaats en ziet nog niets van de Canyon zelf. Je hebt dus niet direct het gevoel van oké…. ik ben aangekomen of in de buurt van één van de wereldwonderen. We bezochten eerst de WC (overal zijn deze gratis en ook schoon) en daarna het ‘Grand Canyon Visitor Centre’. Hier krijg je veel uitleg over de Canyon en hoe deze is ontstaan. Eerst keken we een 15 minuten durende film en besloten daarna om naar het eerste uitzichtpunt te lopen (je kon ook eventueel met pendelbusjes mee).

Hoe dichter we bij het uitzichtpunt kwamen hoe meer spanning er door ons heen ging. Totdat je op een gegeven moment daadwerkelijk de Grand Canyon ziet… Vanaf dat moment konden we alleen nog maar zeggen: “wow”, “ongelofelijk”, “prachtig”, “niet te geloven”, etc. Wat een ongelofelijk mooi ding is die Grand Canyon eigenlijk. Je kan (als je wilt) kilometers wandelen langs de rand van de Canyon, maar als je wilt kan je er ook echt in. Dat laatste is weggelegd voor de avonturiers die er enkele dagen bijven. Langs de rand heb je geen hekken o.i.d., dus met wat creativiteit en overwinning van eventuele hoogtevrees kan je hier de mooiste foto’s maken. En dan te bedenken dat er op enkele centimeters een diep ravijn ligt van 2 a 2,5 kilometer! We hebben hier diverse foto’s en video’s gemaakt en na ongeveer 2,5 uur wandelen en met onze mond open lopen, besloten we terug te gaan naar de auto om deze weer vol te tanken voor de terugreis (iets meer dan een halve tank hadden we opgereden) en lekker wat te eten bij een lokaal steakhouse waar we voor 15,99 Dollar een 360 gram wegende biefstuk, stuk mais, mexicaanse bonen, gepofte aardappel en salade weg werkten.

Al met al is dit bezoek, de 10 uur autorijden meer dan waard! Kom je ooit in de buurt van de Grand Canyon, dan is dit echt een MUST TO SEE!