Las Vegas - Hoover Dam en Red Rock Canyon

22 juli 2012 - Hoover Dam, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag staan er twee dingen op de planning die niet heel ver van ons hotel in Las Vegas liggen, namelijk een bezoek aan de Hoover Dam en Red Rock Canyon. Op deze manier kunnen we een beetje wennen aan de auto en hoeven we na onze vermoeiende dag gisteren, niet heel ver te rijden.

De wekker hebben we om 07.00 uur gezet, zodat we lekker op tijd kunnen ontbijten en nog een lange dag voor ons hebben. Nadat we ons buikje weer volgegeten hadden met het gratis ontbijt (tja, dat eet toch echt lekkerder) en alle spullen hadden gepakt, waren we klaar voor de rit naar de Hoover Dam. Alleen van de rit ernaartoe konden we al genieten. Mooie strakblauwe lucht, niet te druk op de weg, lekker muziekje aan in de auto en ‘cruisen’ maar…

Na een rit van ongeveer 45 minuten kwamen we aan bij de Dam en het was heerlijk rustig. Ook hier hadden we weer een kleine financiële meevaller, want op internet stond een entree van 11 Dollar per auto en we gingen naar binnen voor 7 Dollar. Wat een ontzettend klein bedrag voor zo’n gigantisch en mooi bouwwerk! Wat een immens gevaarte is die Dam zeg en wat is het groot en hoog! Als je gaat bedenken hoe dit gemaakt moet zijn, kan je je er toch maar weinig bij voorstellen… De hele Dam zijn we afgelopen en hebben veel mooie foto’s gemaakt, maar toen zagen we iets wat ook wel onze aandacht trok… Namelijk de 880 Feet (+/- 264 meter) hoge Memorial Bridgedie over de Colorado River loopt en waar je een gigantisch uitzicht hebt over de omgeving en de Hoover Dam. Na het gevraagd te hebben, bleek het dat je hier gratis naartoe kunt rijden en erop kunt gaan, dus daar hoefden we niet lang over na te denken! Met toch wel wat kriebel en zwaardere benen liepen we de brug op naar het midden (daar is het uitzicht toch het mooist) en hebben ook hier geweldige foto’s geschoten. Wat een indrukken en ervaringen binnen zo’n korte tijd.

Na dit bezoek ging de route verder naar de Red Rock Canyon. Hier hadden we hele mooie foto’s van gezien, maar wisten verder eigenlijk niet goed wat we konden verwachten. Maar omdat het toch zo dichtbij ligt en de entree zelfs maar 6 Dollar per auto is (waar doen ze het allemaal van…), konden we dit natuurlijk niet overslaan. En wat zijn we daar blij om geweest, want wat hebben we onze ogen uitgekeken naar het landschap waar we daar doorheen reden! Het leuke was dat je met je eigen auto een complete route door de Canyon kon gaan, met ongeveer 10 stops om foto’s te maken of gewoon te genieten van de natuur om je heen. Wat is het toch bijzonder hoe dit zich allemaal heeft kunnen vormen! Het was deze dag wel erg warm en je moest wat over hebben voor de mooiere foto’s en uitzichten (heuvels op en af, klimmen op stenen, etc.), maar dat hadden we er graag voor over!

Ondertussen was het alweer het einde van de middag en gingen we weer terug naar het hotel. In ons hotel heb je veel eetgelegenheden en we besloten vandaag eens gebruik te maken van ‘The Garden Grill’. Hier hebben we een heerlijke Baconburger en Chickenburger met frietjes op en zijn toen moe, maar voldaan, naar onze kamer gegaan. We besloten een avondje niets te doen, omdat we morgen ‘The Grand Canyon’ op het programma hebben staan en een lange dag en vooral lange reis voor de boeg hebben. Dus voor nu lekker vroeg; oogjes dicht en snaveltjes toe…