Las Vegas - Fremont Street

4 augustus 2012 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

En toen waren we helaas beland op de laatste dag van onze geweldige vakantie… Wat vliegt de tijd toch altijd als je het zo enorm naar je zin hebt! Morgen om 10.00 uur moeten we op het vliegveld zijn om vervolgens om 12.00 uur te vertrekken naar Los Angeles, waar we een tussenstop maken, om daarna de lange 11 uur durende terugreis te maken naar huis. Maar goed, zo ver is het nu nog niet. Nog even lekker gaan genieten van deze dag!

We beginnen de dag met het bezoeken van de laatste hotels die we nog niet van binnen hebben gezien, namelijk: Encore, Palazzo en The Venetian. Weer kijken we onze ogen uit, want wat maken ze er toch een werk van om je te laten verbazen van alle schoonheid binnen. Vooral The Venetian heeft goed zijn best gedaan, met een complete lucht en wolken als plafond door het hele hotel en de mogelijkheid om een gondeltocht te maken door de wateren in en buiten het hotel. Tijdens het kijken naar deze gondeltochten hoorden we opeens hard opera gezang en toen bleek dat elke gondelier tijdens de vaart een stuk opera zingt voor de mensen in de gondel. Dat verwacht je toch ook niet!

Na nog wat zonnestraaltjes gepakt te hebben (we weten wat ons te wachten staat in Nederland…) gingen we terug en wilden we nog de achtbaan doen in het hotel zelf. Tja, als je dan een hotel hebt met daarbinnen een geheel ‘Adventuredome‘, is dat wel heel bijzonder en kan je dat natuurlijk niet laten zitten. Erg soepel ging de achtbaan niet, maar maakt wel twee loopings en een kurketrekker en was de moeite waard.

Ondertussen was het alweer het einde van de middag en werd het tijd om te gaan bedenken wat we wilden gaan eten. Aangezien we naar Fremont Street wilden gaan, besloten we ook daar iets te gaan zoeken. Omdat het de laatste avond was, wilden we deze keer lekker uitgebreid en echt in een restaurant eten (in plaats van een lekkere sandwich of iets makkelijks halen) en kwamen we uit bij ‘Tony Roma’s‘ in Fremont Casino. Hier kozen we voor een heerlijk stukje biefstuk met coleslaw en frietjes/gepofte aardappel en als toetje een strawberry cheesecake en apple tart (nee, geen pie). Als drinken kozen we beiden voor een cola en toen ik nog maar een kwart had leeggedronken, werd er al een nieuwe naast gezet. Oke, dat is dus duidelijk… Hier werken ze met het principe van ‘onbeperkte re-fill’. Dat werd dus een beetje inhouden, want zoveel drinken doen we ook weer niet ;-). Bij het krijgen van de rekening stonden we weer verbaasd, want alles bij elkaar waren we maar 60 Dollar kwijt (wat dus ongeveer neerkomt op 50 Euro voor twee personen). Dat is nog eens lekker uit eten gaan :-D.

Fremont Street staat bekend als oudste deel van de Strip (daar waar het allemaal begon) en daarnaast ook om het grootste videoscherm ter wereld. Elk uur vanaf 20.00 uur wordt hier een spectaculaire licht- en geluidshow getoond met 12,5 miljoen LED lampjes, verdeeld over een 480 meter lang videoscherm. Deze lichtshow wordt ondersteund door 550.000 watt aan geluid, verspreid over meer dan 200 boxen. Dit wilden wij wel eens meemaken en was ook de hoofdreden voor ons bezoek aan Fremont. Om 21.00 uur stonden we vol verwachting klaar en dit keer werd er een stukje concert getoond van Bon Jovi en je kunt je vast voorstellen dat wij hier vol bewondering naar hebben gekeken en geluisterd! Dit moet je echt gezien hebben tijdens je bezoek aan Las Vegas!

Aan het begin van de vakantie hadden we een lijst gemaakt met alles wat we deze 16 dagen wilden gaan doen en op één ding na, was alles nu doorgekrast, namelijk de Vulkanen-show bij hotel ‘The Mirage‘. Aangezien het 21.30 uur was en deze show om 22.00 uur zou starten, was het een mooie gelegenheid om ook dit nog even te gaan bekijken. We verwachtten er niet al teveel van (het is uiteindelijk toch gewoon een gratis showtje buiten een hotel), maar het was echt gaaf om te zien. Ze ‘speelden’ met het vuur en overal waar je keek barstte de vulkaan uit en hadden ze leuke effecten. Hier hadden we dus geen spijt van!

Hierna gingen we terug naar het hotel om nog even ons geluk te beproeven in het spel- en gokgedeelte (helaas kunnen we hier niet blijven, want de grote prijs bleef uit ;-)) om daarna ons bedje op te zoeken voor de laatste nacht in ‘de stad die altijd leeft’.
Voor deze vakantie hebben we haast geen woorden en dringt nog steeds niet alles door wat we allemaal hebben meegemaakt, gedaan en beleefd, maar één ding weten we wel… Deze vakantie vergeten we nooit meer en Amerika is zeker nog niet van ons af!!