Las Vegas - David Copperfield

3 augustus 2012 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

In ons hotel hadden we in de eerste week een ‘Tix-4-Tonight‘ gevonden, waar je met heel veel voordeel kaartjes kunt kopen voor allerlei shows in één van de hotels op de Strip. Zondagavond wilden we daar eens gebruik van gaan maken en stonden dus te kijken op het scherm wat onze keuze zou worden. Een komiek zou niet handig zijn, omdat de Engelse grappen dan toch vaak niet begrepen zouden worden omdat het te snel gaat en een show die we gemakkelijk in Nederland zouden kunnen zien, wilden we eigenlijk ook niet. Toen de naam ‘David Copperfield‘ langskwam en we zagen dat deze in het MGM-Grand was en er voor die show 50 Dollar afging, was de keuze snel gemaakt. Een grote illusionist in één van de grootste hotels bekijken, was toch wel erg gaaf!

Na een dagje over de strip lopen en de achtbaan doen buiten het New York – New York hotel, gingen we naar het MGM. En kort samengevat: de show was erg gaaf en dubbel en dwars het geld waard! Vol bewondering en met open mond hebben we zitten kijken naar alle trucs die hij uitvoerde. Van kleine dingen laten verdwijnen, naar het voorspellen van allerlei uitspraken en getallen, naar het tevoorschijn laten komen van complete auto’s in een paar seconden. Wow!! Daarnaast heeft hij ook echt leuke en vooral droge humor, waardoor we ons ook vaak rotlachten om zijn grappen tijdens de trucs. Het theater zelf zag er ook echt mooi uit en je zit allemaal op een stoel of bank aan een tafeltje, en tijdens de show lopen er allerlei serveersters rond die drankjes en lekkers komen brengen op bestelling.

Als klap op de vuurpijl is Dennis zelf ook onderdeel geweest van de show. Er werd namelijk met een frisbee gegooid in het publiek en degene die deze ving mocht met een truc meedoen. Nu ving ik de frisbee, maar die beurt was hij op zoek naar een man, dus was Dennis de gelukkige. Hij moest twee willekeurige getallen noemen, samen met nog twee andere mensen en mocht toen naar het podium komen. Daar kwam een kist naar beneden, die al de hele show bovenin de zaal hing en Dennis moest deze open maken en daar kwamen alle getallen op papier en metaal uit. Onbegrijpelijk! Daarna moest hij, samen met nog een aantal anderen, een paal vasthouden en verdween hij onder een doek en stond er binnen enkele seconden opeens een auto op die palen! En zelfs al zat hij er bijna met zijn neus bovenop (of eronder), hij heeft niet gezien hoe ze het deden… Schiet ons maar lek!

Maar ook dit was weer een geweldige avond in Las Vegas en helaas hebben we er nu nog maar één te gaan, voordat we weer terug gaan naar het veel saaiere en koudere Nederland… Maar daar denken we nog maar even niet aan!