Las Vegas - Aankomst

18 juli 2012 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Het is nu 2:43 uur en Melissa en ik zijn wakker! Leuk dat 9 uur tijdsverschil. Dan maar even een blogbericht typen, want we hebben gewoon snel internet in onze hotelkamer.

Vertrek
Om 3 uur  ’s nachts werden we door mijn pa naar Schiphol gebracht. Eenmaal aangekomen en ingecheckt (wat nu stoelen reserveren van te voren voor 22 euro, als je nu ook aan het raam zit), konden we nog even wat eten en drinken (uiteraard bij Starbucks) waarna we direct alweer moesten boarden. Ondanks dat het vliegtuig om 07:45 uur zou vertrekken begon het boarden al om 06:15 uur. Toen we bij de gate aankwamen bleek waarom. Uitvoerige controle met een soort van bodyscanner zorgde voor wat oponthoud. Toch wel leuk dat ook een keer mee te maken.

Met een vertraging van 15 minuten gingen we taxiën, maar niet snel daarna stonden we ergens midden op Schiphol stil. De gezagvoerder meldde een storing in één van de airco’s wat ze toch wel opgelost wilden hebben. Het wachten was dus op de service-auto van ArkeFly. Deze was redelijk snel aanwezig, maar het probleem kon niet opgelost worden. Het goede nieuws was dat ze al een tweede vliegtuig gereed aan het maken waren om ons alsnog op tijd naar Las Vegas te brengen. Toen we eenmaal met z’n allen in het nieuwe vliegtuig zaten, was het wachten op de tankwagen van Schiphol. En hier moesten we keer op keer maar op wachten. Iets waar ArkeFly niets aan kon doen. Uiteindelijk kwam ie dan toch en konden we vertrekken vanuit het regenachtige Nederland.

Vanwege het oponthoud kreeg iedereen in het vliegtuig gratis het entertainment pakket (films, radio, games, cd’s en series) en buiten de maaltijd en het drankje ook gratis koffie, thee en fris gedurende de gehele vlucht. Daarnaast kregen we ook gratis snacks zoals nootjes, ijsje, Balisto, jus de orange en een wasa cracker met vulling. Gedurende de gehele vlucht kwamen we dus niets te kort. Ondanks de vertraging van uiteindelijk 3,5 uur kwamen we toch in Las Vegas aan met  ‘slechts’ 2 uur vertraging. Aangezien het daar 9 uur vroeger is, was het net middag.

Las Vegas
Goed, we waren nu dus in Las Vegas…. en moesten nog een auto regelen waarmee we naar ons hotel zouden rijden en de omgeving onveilig zouden maken. Dus in de pendelbus naar de plek waar alle autoverhuurbedrijven onder één dak gevestigd zijn. Ik had begrepen dat het voordeliger zou zijn dit in het land zelf te regelen, maar dit bleek niet zo te zijn. Het is zelfs een dikke 2x zo duur! Dus toch maar besloten met een taxi naar het hotel te gaan om daarna als we internet hebben dit alsnog via Nederland te regelen. De rest van de dag hebben we ons wegwijs gemaakt in het hotel. Wow, wat massaal groot allemaal!! En we hadden nog een pluspunt. Bij het inchecken in het Circus Circus hotel, kregen we onverwachts voor ons hele verblijf gratis ontbijt ter waarde van 25 dollar per dag! Dat is weer een leuke meevaller!

Vandaag gaan we  de auto ophalen (bevestiging komt nu binnen van American Estates in Apeldoorn die het voor ons regelen) en een planning maken voor de komende dagen. Simon, een goede vriend uit Amerika komt waarschijnlijk in onze vakantie ook nog even op bezoek. En vanavond is de Strip van ons!