Orlando - Busch Gardens

22 augustus 2014 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Vanochtend stond de wekker nog wat vroeger dan normaal. We wilden graag om half 8 aan het ontbijt zitten, omdat we rond 8 uur weg wilden rijden. Busch Gardens is namelijk gelegen in Tampa Florida, wat vanaf onze verblijfplaats Kissimmee zo’n anderhalf uur rijden is.

Netjes op tijd zaten we in de auto en het was gelukkig vrij rustig op de weg (op een ongeluk met een totaal uitgebrande vrachtwagen na) waardoor we om half 10 de parkeerplaats op reden. Een kleine 10 minuten later liepen we richting de poort en wat bleek… Het park ging pas om 10 uur open, dus moesten we gewoon nog een kwartier wachten. Wat een ‘die hard’ parkgangers zijn wij hè  [] ! Haha.

Dit park is niet heel groot, maar heeft wel veel achtbanen. We gingen daarom gewoon maar het park in en zouden doen wat we tegen kwamen. Dit was als eerste een houten achtbaan, genaamd ‘Gwazi’ met wel 10 minuutjes wachten. Nou, één ding is zeker… Na afloop waren we goed door elkaar geschud, omdat hij alles behalve soepel reed ;).

Toen kwamen we bij een hele gave achtbaan ‘SheiKra’. Dit is een grote stalen duikachtbaan, waarbij je een duik maakt van 90 graden. Voordat je die duik maakt wordt je ook nog enkele seconden boven de afgrond tegen gehouden, zodat je fijn de diepte inkijkt. Erg spannend, maar zo’n lekker gevoel is deze baan! En dan was er nog iets wat het nog leuker maakte… Namelijk de wachttijd van wel 3 minuten!  []

Daarna was het maar weer eens tijd om af te koelen op deze super warme dag. En laten we daar nou net een water attractie tegen komen ;). We beginnen met een boomstam baan, waar je met z’n tweeën in een bootje zit en wat heuvels afgaat. We waren best wel nat, maar doorweekt zeker niet. Dit werd al iets erger na de volgende waterbaan… Dit was een bootje waar je met meerderen op een rij zit en ook hier weer een baan afgaat en wat heuvels af knalt. Weer werden we best nat, maar het was nog steeds te overzien…

Totdat we bij de derde en laatste waterattractie kwamen. Dit keer werd het een rond bootje, waar je met 12 personen in zit en dan een wildwaterbaan afgaat. Het ging de hele weg goed en we zaten elke keer aan de goede kant om niet doorweekt te raken. We dachten toen aan het eind te zijn van de baan, maar daar was… Jawel… Een waterval waar wij echt vol doorheen gingen! Yep… Toen waren we echt van onder tot boven DOORWEEKT!

Hierna nog de andere achtbanen in het park gedaan: ‘Montu’, ‘Kumba’ en ‘Scorpion’. Om daarna uit te komen bij ‘Cheetah Hunt’. Ook dit is een achtbaan, maar dan gebaseerd op de beweging van een cheetah. Dit betekent dat je tijdens de rit een altijd keren flink versneld, wat de rit erg leuk maakt. En met een baan van 3,5 minuut is het ook niet zo super snel voorbij. Samen met SheiKra is dit onze favoriet van het park.

Toen werd het tijd om het wat hogerop te zoeken, namelijk met een skyride. Dit zijn een soort kabelbanen waarbij je over het park gaat en een goed uitzicht hebt over alles. Heel gek misschien, maar die achtbanen doen ons weinig en dit vinden we toch best spannend… Zo’n klein bakje aan zo’n dun draadje  [] … Haha.

Omdat het zo onwijs rustig was vandaag, hadden we vrijwel alles al gedaan rond 15 uur. Wat een luxe! Om iets over half 4 zou er een treintje vertrekken waarmee je door de ‘Serengeti’ kon rijden en allerlei dieren als nijlpaarden, leeuwen, zebra’s en giraffen kon zien. Dit gingen we dan dus ook zeker maar even doen en wat was het gaaf dat de giraffen (toch wel een van mijn lievelingsdieren) zo dichtbij stonden :D!

Met al die tijd over daarna, nog maar een keer in de Cheetah Hunt en SheiKra (wat vervelend) en toen was het tijd om terug naar de auto te gaan. Dit park sluit om 18 uur en omdat het nu ondertussen 17.15 uur was, waren we ook mooi de drukte voor als iedereen tegelijk het park uit zou gaan.

Op de terugweg hebben we vlakbij het hotel nog even getankt (voor 15 dollar/10 euro heb je een halve tank  [] ) en daarna kozen we er vandaag voor om bij de IHOP wat te gaan eten. En ook daar blijven we ons verbazen om de lage prijzen. We hebben een voorgerecht (soep en salade) en een hoofdgerecht (biefstukpuntjes en kalkoenfilet) gegeten voor omgerekend 15 euro pp! Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren ;).

Moe en zeker voldaan gingen we daarna terug naar de kamer om ons op te frissen en lekker een avondje nix te doen. Morgen gaan we er een mix dagje Magic Kingdom & Hollywood Studio’s van maken, om de laatste attracties die eerder nog niet konden te gaan doen. Dit betekent in de ochtend in de lange wachtrij staan voor ‘The Seven Dwarfs Mine Train’ en in de middag geen wachtrijen voor ‘Star Tours’, ‘Toy Story’ en ‘Tower of Terror’ omdat we daar fastpasses voor hebben kunnen regelen :D.